קונסטרוקציה למערכת סולארית ללא זוויות

טיב המערכת הסולארית נשען לא מעט על הקונסטרוקציה עליה היא מורכבת. היות שהתחום הסולארי נמצא בהתפתחות ואף ביצע קפיצת מדרגה בשנים האחרונות, שאלת הבחירה בקונסטרוקציה הנכונה לא כפופה עוד לפתרונות בודדים.  

נהפוך הוא. יש כיום בשוק סוגים שונים של קונסטרוקציות אופציונאליות כאשר אחת הבשורות החשובות בנושא היא קונסטרוקציה ללא "זוויות" שמגלמת בחובה יתרונות רבים הן לקבלן המתקין ו/או לחברה הסולארית והן לצרכני הקצה.

היעדים השאפתניים ל-2030

האנרגיה הירוקה הזמינה ביותר בישראל היא כידוע האנרגיה הסולארית. השוק הסולארי החל להתפתח לפני קצת יותר מעשור באופן משמעותי, והפוטנציאל הטמון בו גבוה. בשנת 2022 נכנסה ישראל לרשימה המכובדת של אחת מ-20 המדינות המובילות בעולם מבחינת פוטנציאל התקנה של הספק PV בחמש השנים הקרובות.

המדינה מעודדת את הענף ומשרד האנרגיה מוביל לא מעט צעדים בכיוון. לאחרונה דווח כי משרד האנרגיה הגדיל את היעד לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד 2030 ל-30% מ-17%, תוך הישענות גדולה על צמיחה באנרגיה סולארית.

הכדאיות בתחום האנרגיה הסולארית הולידה תחרות בריאה שאחד הסימנים המובהקים שלה הוא שדרוג בלתי פוסק של קונסטרוקציות למערכות סולאריות. בחברת "סולארפרו", הפועלת בענף מאז ימיו הראשונים ב-2009, הושקעו משאבים משמעותיים לטובת העניין.

לאחר תהליכים מוקפדים ומהודקים של הנדסה ותכנון, "סולארפרו" פיתחה לראשונה בישראל מערכת סולארית שמותקנת על קונסטרוקציה ללא "זוויות". פיתוח הנחשב לפורץ דרך נוכח האופן שבו הוא מקצר דרמטית את לוחות הזמנים, מפחית משמעותית את זמן העבודה ואת זמן שהות העובדים על הגג, ומייצר יציבות מאסיבית של המערכת לשנים רבות קדימה.

מערכת סולארית ללא זוויות – משמעות הדבר

עד לא מזמן, האופציה היחידה להתקנת קונסטרוקציה למערכת סולארית הייתה על בסיס עבודה סיזיפית ומורכבת עם "זוויות" שמותקנות בזו אחר זו. זווית אחר זווית עד להגעה לדיוק הרצוי מבחינת תוכנית ההצבה של המהנדס. שיטת ההתקנה של הזוויות דרשה כוח אדם רב שישהה זמן ממושך על הגגות. היא יצרה סיכונים לשלום העובדים וכן תלות במקצועיות והדיוק של עובד הקצה שבשטח.

מכיוון שגם בהתקנת מערכות סולאריות מתקיימת המשוואה של "זמן שווה כסף", היה צורך בפיתוחים חכמים שיספקו מענה לסוגיה הזו. הקונסטרוקציה של "סולארפרו" שואפת להיות התשובה עם פרופילים משולשים שמיוצרים מראש (!) כשהם מכופפים, סגורים ומותאמים לצורכי הלקוח.

על מנת שהפרופילים יקובעו באופן יציב ובטיחותי למשטח היסוד – ואין זה משנה אם מדובר בגג רעפים, גג בטון שטוח, גגות קל זיפ או גגות איסכורית – "סולארפרו" תכננה מנגנון מודולרי של חריץ מוארך במרכז הפרופיל.

המשמעות היא פשוטה. הקבלן המתקין יכול לקבע את הפרופיל בכל נקודה ואין כל צורך בקידוחים ספציפיים או אומים. התוצאה הינה התקנה מהירה, מדויקת ביותר, חזקה ואסתטית. במילה אחת "לגו" 

יציבות למשך שנים

האיכות של המערכת הסולארית נמדדת לא רק במועד ההתקנה או באופן ההתקנה, אלא – חשוב מכך – ביום שאחרי. למען הדיוק, בשנים שאחרי. לוחות סולאריים מותקנים בגבהים שחושפים אותם לתנאי מזג אוויר ועל כן יש לבחור בקונסטרוקציה יציבה שמספקת מענה גם באירועי קיצון וגם כנגד בלאי מתמשך.

מערכת סולארית בלי זוויות היא פתרון הולם. המערכת בנויה כמקשה אחת ומקטינה באופן דרמטי את התלות בגורם האנושי. התקנתה כרוכה בפחות אביזרים, פחות קידוחים וללא אומים, ועל כן קטן בהתאמה הסיכון שטעות של עובד בסוף השרשרת תגרום לעבודה לקויה ומסוכנת.  

הקונסטרוקציה למערכות הסולאריות של "סולארפרו" הינן יציבות, בטיחותיות, חזקות ועמידות בכל תנאי אקלים. הבחירה בקונסטרוקציה החדשנית מספקת לקבלן ו/או לחברה הסולארית, כמו גם לצרכן הקצה, שקט נפשי רב למשך שנים.

בכל דף מוצר קונסטרוקציה יש אפשרות להוריד דף הרכבה ולראות כמה ההרכבה פשוט כמו הרכבת לגו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים:

גגות איסכורית

נושא קריטי לבעלי הגגות המסחריים אלו הוא, עיניין האטימת הגג בדרך כלל מדובר במחסן גדול או מפעל שצריך לעבוד זה לא אפשרי מבחינתם שלא תיהיה אטימה מושלמת מפני נוזלים.

המשך קריאה »

שלחו לנו הודעה

שתפו חברים:

צור קשר לגבי:
קונסטרוקציה למערכת סולארית ללא זוויות

דילוג לתוכן