מהי אנרגיה סולארית

לפני שנים האנושות הבינה את הדחיפות ליצור אנרגיה מתחדשת מכיוון שמשאבי הטבע הולכים ונעלמים מן העולם. לפי כך התחילו להבין ולחקור את העניין ולהגיע לממצאים חדשים ויעילים, שיעזרו לשפר את העולם שאנחנו חיים בו כיום. כפי שניתן לדעת בעשורים האחרונים האנרגיה סולארית תופסת תאוצה ומתפתחת יותר ויותר ברחבי העולם.

אז מהי בעצם אנרגיה סולארית ?

אנרגיה סולארית עוסקת בהמרת האנרגיה מהשמש לאנרגיה שאנחנו יכולים להשתמש בה לצרכינו האישיים השמש היא מקור האנרגיה העוצמתי ביותר שקיים המאפשרת להפיק ממנה אנרגיה באמצעות אפשרויות שונות לייצור אנרגיה סולארית, באמצעותן של טכנולוגיות ההולכות ומתפתחות כמו אנרגיה תרמו-סולארית ויצירת חשמל ע"י תאים פוטו-וולטאים (PV) אשר תורמים בצורה ניכרת לפתרון הבעיות הרציניות ביותר שיש לבני האדם להתמודד איתן כיום.

  • אנרגיה תרמו-סולארית – אנרגיה המנצלת את חום קניי השמש ומחממת נוזל לצורך הפעלת מנוע חום, ההופך אנרגיה תרמית לעבודה מכנית ומייצר חשמל נקי לשימוש.
  • אנרגיה פוטו-וולטאית – אנרגייה המנצלת את השימוש בתאים פוטו-וולטאיים תאים העשויים לרבות מסיליקון המשמשים לצורך המרת אור לאנרגיה חשמלית באופן ישיר. התהליך ממתבצע בתוך התא הפוטו-וולטאי על ידי מוליך למחצה הנמצא בין שתי אלקטרודות, כאשר חלקיקי האור (פוטונים) אשר קיימים באנרגיית השמש באים במגע עם התא הפוטו-וולטאי משתחררים אלקטרונים אל פס ההולכה ויוצרים זרם חשמלי ישר (DC) הזרם מומר על ידי ממיר מתח לזרם חילופין (AC) בעיקבות כך אפשר להזין אותו לרשת החשמל או לעשות שימוש פרטי.

אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

אנרגיה סולארית הינה אנרגיה חלופית ומתחדשת היא אינה מופקת ממקורות מתכלים בשונה ממרבית האנרגיה המופקת היום בעולם.
בשנים האחרונות תחום האנרגיה הסולארית תפס תאוצה עקב הקצאות חברת חשמל לאנרגיה סולארית. ועידוד הקמת מערכות סולאריות. אנשים רבים הגיעו להבנה שאנרגיה סולארית היא אנרגיה מתחדשת, כדאית ,נטולת עלויות לטווח הארוך וזמינה מאוד.

היתרונות בשימוש באנרגיה סולארית

  •  אנרגיה ידידותית לסביבה המופקת מקרינת השמש  ואינה מצריכה התעסקות בשרפת גזים ודלקים. 
  • השימוש באנרגיה זו מאפשר להפיק חשמל באופן עצמאי. ומונע את התלות בגורמים חיצוניים.
  • מערכת סולארית משמשת להפקת אנרגיה למשך תקופות ארוכות טווח ולא קיים חשש לצניחה משמעותית של הביצועים והיכולות לאורך השנים.
  • האנרגיה הסולארית נגישה ביותר ומאפשרת למקם את קולטי השמש בשלל בתים ומבנים מסחריים ובכך לחסוך קרקע יקרה. ולשדרג את הנכס.
  • בעזרת אנרגיה סולארית ניתן לספק כמויות חשמל גדולות לפי ביקוש החשמל.

החסרונות בשימוש באנרגיה סולארית

  • הקמת תחנת כוח סולארית כרוכה בהוצאה ראשונית גבוה אך משתלמת לטווח ארוך.
  • השימוש באנרגיה סולארית תלוי במזג האוויר ועונות השנה עקב כך בימים גשומים ומעוננים ובלילה התפוקה לא תיהיה זהה לתפוקת היום והשמש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים:

גגות איסכורית

נושא קריטי לבעלי הגגות המסחריים אלו הוא, עיניין האטימת הגג בדרך כלל מדובר במחסן גדול או מפעל שצריך לעבוד זה לא אפשרי מבחינתם שלא תיהיה אטימה מושלמת מפני נוזלים.

המשך קריאה »

שלחו לנו הודעה

שתפו חברים:

צור קשר לגבי:
מהי אנרגיה סולארית

דילוג לתוכן